Vissa fiskepass är tunga.

God eftermiddag.

Idag så åkte jag ut efter att min sambo kommit hem från jobbet så kom ut lite efter 14.00 vilket kändes lite sent på dagen, men väl värt ett försök tyckte jag.

Så allt var packat och klart när hon kom hem så det vara bara att åka ner och putta i båten och bege sig ut på den väldigt blåsiga sjön.
Ja blåste gjorde det ordentligt kan man säga, tänkte jag skulle köra och trolla en runda först, när man la sig i lagom 1,8-2 knop så är det för mycket vind så båten bara följer med i sidvinden.
Upp men spö och full gas bort till lite lävikar som har levererat gädda tidigare vårar.

Väl där så är det väldigt skönt lite lagom "gäddvind" och 10-12 grader i vattnet, allt kändes så rätt just då, MEN helt sten dött i hela viken!
Jag provade allt jag hade i hinken, provade att jerka i alla tänkbara varianter.
Men inte då.. Såg väldigt mycket gädda glida runt på botten men inte intresserade av att en titta på mitt bete idag, trots att man erbjuder allt man har..

Och det var bara att ge fingret åt den viken och bege sig till nästa mycket lovande vik där det nästan luktar gädda lång väg.
MEN där är det precis lika som förra viken så det var bara att konstatera att denna dagen är den absolut sämsta fiskedagen på denna sjön sen jag började fiska där...

Så nu sitter man här vid datorn och bundit några dropshot-riggar som ska få bekänna färg under resten av året har jag tänkt.. Premiär för detta blir troligtvis nästa helg. 

Skall även beställa hem lite vanliga jiggar till abborrfisket som ska få bli min sak detta året, plus lite smått och gott som skall locka våra randiga riddare till hugg.

BILDLÖST IDAG...
Inte mycket att ta bild på denna dagen.


Tack för mig.


Kommentarer