Ny rulle Ambassadeur 5601 VC PIKE

Blir det inte mycket fiske får man handla lite nya prylar istället.
Denna gången var jag på jakt efter en ny rulle för mitt jerkfiske.
Letade efter något som håller måttet för mitt fiske, något som var vassare än min predator rulle som varit med i några år nu.
Jag har suttit och letat och lusläst alla tester och kikat på alla nyheter jag hittat.

Mitt val föll på en Ambassadeur 5601 VC PIKE som sportfiskeboden har tagit fram.

Den är väldigt snygg att vila ögonen på tycker jag.
Dom marknadsför den som "världens bästa ambassadeur" och nu efter att varit ute en sväng på sjön och fiskat några timmar med den så kan jag bara säga att det är den skönaste rullen jag fiskat med.

Sen finns ju möjligheten att uppgradera denna med UT-trim, vilket vi får se om man kostar på sig vid ett senare tillfälle.

Jag beställde samtidigt ny tumplatta och ny vev direkt från ABU i Svängsta då jag gärna har tumplattan från recorden (gummigrepp).

Så här är den med mina små modifieringar.
Jag är grymt nöjd.
Veven är riktigt skön och rullen är verkligen lättkastad även innan den är "infiskad", detta kommer bli kanon!
Så nu ser man fram emot en höst med mycket gäddfiske.

Skitfiske på er!!

Kommentarer