Båtvård en söndag..

 Som rubriken lyder så har man påbörjat allt fix som ska göras med båten innan våren kommer..
Och den är på väg med stora steg känns det som.

Så dagen började med lite vård av utsidan.. Först köra med rubbing över hela utsidan (även under) sen fick det bli ett varv med vax så man fick upp glansen riktigt så det håller emot all skit som vill fastna.
Blev riktigt bra! Och jupp jag är väldigt glad att jag har en bra maskin som hjälpt mig under tiden.


Skönt att kunna vara inne i garaget med skön värme.
Men det e bara att konstatera att gott om plats är det inte men funkar fint ändå..


Sen så damt det ner lite nya klibbor i brevlådan i veckan.
Där bland så fanns det en så man kan se vems båten är.. 


Även dessa som INTE kommer pryda min båt.
Eventuellt hamnar dom på garageportarna så det blir fint inne oxå.
Om ingen är spekulant å är sugen på några klibbar?



Det var allt för denna svängen.
Nu laddar vi för ännu en härlig vecka på jobbet.

Tack för mig.

Kommentarer