Dagens fiske

Ja idag var man på sjön igen.
Puttade i båten vid 0700 och provade lite "udda" ställen som jag normalt inte fiskar på för att invänta mitt sällskap för dagen.

Vi åkte till samma vikar som brukar leverera varav den ena var full med is så det var ingen idé att lägga något krut där.

Tog däremot tag i en liten mar som känns helt rätt, och visst kändes den helt rätt idag med.
Nästan 4grader varmare där än i övriga sjön så borde det stå gäddor på rad tänkte vi..
Så vi körde på trots det väldigt "leriga" vattnet, vi nötte på i någon timme tills det gungar till i mitt spö och givetvis på min nya stampe mört.
Men gäddan högg så försiktigt så fanns ingen chans att kroka den.
Men man fick igång pulsen när man såg stjärtfenan virvla till i ytan.

Så nu har jag ett mission kan man säga.

En trevlig dag på sjön med gott sällskap men tyvärr inget i båten denna gången.





Kommentarer