Sportfiskemässan 2013

Hejsan alla fina härliga människor.

Nu har man gjort mässan för denna gången.
Lite med blandad förtjusning måste jag säga, det var mycket folk och trevligt folk, ska vara glad att man "hängde på låset" vid 0900 då det var lite lugnare och inte fullt lika trångt som det blev runt 12 hugget.

Det som var mindre bra tyckte jag var den biten att många av utställarna hade "REA" på sina prylar så det var nästan det enda man såg, stora lådor/korgar med billiga prylar och tunnor med spön.
Alltså inte så mycket nytt som jag hade hoppats på tyvärr.

Sen är det ju alltid lika trevligt att gå och klämma å känna på allt som finns i Attitudes monter som likt förra gången är full med gosaker. Men tyvärr inte något som ville följa med hem.

Gillade verkligen "betesbyggar-gatan" så man fick träffa herrarna som ligger bakom det man fiskar med mest, och där blev det även några inköp både stampe och wolfcreek beten fick följa med hem.


Hittade även lite nya klibbor som fick följa med hem så man visar vad man tycker och stödjer.


Övrigt så hittade jag inget som jag kände att jag ville ha med mig hem mer än alla dessa trevliga båtar som stod där och skrek mitt namn och ville bo hemma hos mig.

Men man fick mycket bra idéer om vad man ska planera för i framtiden på båtfronten både skärmar och inredning samt "bra-att-ha-i-båten-prylar" så det kommer nog efterhand kan jag tänka mig.



Här har vi Stampes Mammon som härlig abborre.  
Vilket bete!! Kommer få bekänna färg i vår kan jag lova.


Här kommer Wolfcreeks mycket uppskattade The Wolf i abborre variant.
Ett bete som följer med på alla turer som andas gädda.


Jodå det stämmer jag har en förkärlek för Wolfcreeks Skinny Wolf.
En liten strömming/sill måste följa med nu i vår när det bär av neråt blekingekusten.


I övrigt har jag haft lite vårkänslor idag och torrkört båten lite nu efter servicen i vinter.
Man blir bara mer och mer sugen på att åka ut på sjön för varje dag som går.

Sen är det tyvärr som så att det ser mörkt ut för våran planerade trolling runda till helgen då det fortfarande är mycket is i hamnen så guiden kan inte lägga i båten.
Han ska höra av sig på onsdag angående detta så håller tummarna att det ska funka.


Tack för mig.

Kommentarer