Gäddtur på helgasjön

Igår var jag och en polare från jobbet ute på en kvällstur på helgasjön.
Det började inte så bra kan man säga, hamnade bredvid rampen med trailern när man kom ner med den i vattnet. (Första gången på den rampen) 
Slutade som tur väldigt bra trots allt.


Väl ute på sjön så provfiskade vi lite olika platser, och till slut sjöng det till i mina grejer och kvällens första gädda satt ordentligt på min skinnywolf i mört färg.

Väl inne vid båten så visar det sig att den blivit krokad så pass att jag gärna inte tar gälgreppet, då jag isåfall fått minst en krok i handen.

Så efter lite krångel med håven så bråkar gäddan riktigt med mig ock PANG!! så gick beteslåset AV!!


Kan säga som så att det inte var långt ifrån att man dök i efter den.

Vi fick ta en kopp kaffe och lugna ner sig lite efter händelsen.
Får trösta mig med att det går att beställa  en ny, vilket jag gjorde direkt när jag kom hem.

Men totalt fyra gäddor och en bra kväll på sjön så ska man vara nöjd.

Ikväll blir det cykelfest så nu laddar vi för den.

Ha det gött nu alla!

Kommentarer