Dags för gösen att akta sig

Nu är det äntligen dags att börja jaga gös på "riktigt".
Så jag beställde drivankare så jag kan lägga mig runt 1-1,5 knop med bensinsnurran, skönt att kunna variera mellan elmotorn och denna.

Fördelen med drivankare (läst mig till)
är att båten ska bli mycket stabilare och kännas betydligt mycket större.
Ska bli kul att prova detta.

Det blev lite knytande ikväll, får se om det blir bra eller om jag får göra om.
Kommer troligtvis behöva finjustera lite.

Sen fick jag skruva fast hakar så man lätt kan justera längd på tampen.
Samt att man lätt ska kunna ta bort dom utan att behöva knyta mm.

Köpte hakarna på biltema och rostfria skruv å mutter, gjorde även stora brickor för att fördela trycket när man kör.

Sen blev det att borra hål i relingen, fick justera dekalen lite.
Men vad gör man inte för att få det bra.

Nu sitter hakarna på plats, blev riktigt bra måste jag säga.

Torrkörde lite och kollade längden.
Tror det kan bli riktigt bra, måste ut och prova innan söndag när vi ska ut och köra efter lite gös.

Provade även att fästa upp med två remmar för transport på sjön.
Detta blev också väldigt bra..

Tusan vad man är nöjd med sitt arbete ibland. 

Återkommer med rapport hur det blev efter söndag.






Kommentarer