Uppdatering av båten.

Nu har man varit i farten med lite kreativa idéer på båten.
Började med att jag saknade någonstans att lägga dom blöta handdukarna när man är på väg hem.
Antingen så flyger dom runt i båten eller så måste man knyta fast dom.
Så kom jag å tänka på att dom har ju nätfickor lite överallt där dom har båtprylar.
Blev till att åka och köpa mig två stycken direkt och börja måtta var jag kunde sätta dom.
Det föll sig ganska direkt då jag vill ha dom en armslängd från där jag kör.
Bara att måtta in dom och skruva dit.
Funkar kanon att både ha dessa blöta handdukar och handskar eller kanske en mössa.

Sen har jag stört mig lite på att man inte har någonstans att ställa en mugg eller flaska på i båten så den står still 
även i 25 knop.
Så det löste vi kvickt med en hålsåg och lite is i magen.
Kan lova att det tog emot en heldel att sätta denna i båten.

Men vad tusan man lever ju bara en gång så bara att hålla i sig och köra på.

Borrade några avrinningshål i mugghållaren så det inte står vatten i den när det regnar.

Så då var det också klart.
Blev riktigt bra så nu kan jag åka runt med en öppen burk cola utan att jag behöver vara ett dugg orolig att det ska rinna ut över hela båten.

Har även hunnit med att byta dragbil till båten under denna långa semester.

Ut med den gamla Volvon.

Och in med den 8 år nyare Passaten.
Valet föll på diesel denna gången.
Vw passat 2.0Tdi 170hk R-line från 2010.
Väldigt nöjd på alla sätt så jag rekomenderar den starkt till alla som behöver utrymme (läs barnfamilj) och en grym dragbil (läs båtfolk).


Allt för denna gången.
Ha det bra nu alla tokar.
Skitfiske på er!


Kommentarer