Det är detta man fiskar för.

Nu har man varit ute på en "efterjobbet" runda med en polare.

När vi kommer ner till sjön för att sjösätta så blåser det rejält och det är som en lervälling.
Men ut ska vi så är det bara..

Och visst blåser det ordentligt, försöker hålla bra fart ut så vi får så mycket fisketid som möjligt.
Tror vi nästan hade varit torrare om vi hoppat i sjön direkt istället när vi ligger i motvind och det blåser på.

Men vi kommer fram till min lilla vik där jag haft bra fiske innan, börjar inte så bra, inte ett liv någonstans.
Vi söker av vassar och djupbranter överallt, fiskar med både zalt och alla jerkar som hänger i hinken.
Det blåser även här ganska bra så vi beslutar oss för att åka lite längre in och söka lite lugnare vatten.
Fiskar av område efter område ganska noga tycker vi, sen säger det bara PANG! och polarens lina går av och jerken flyger genom luften som en torped på land.
Vi har tur att det bara är ca 1 meter vatten så vi hittar linan flytande och får upp betet, operation trassel påbörjas med lyckat resultat.

Vi börjar fiska igen och det är lika dött fortfarande, och vi är på väg att ge upp helt å bege oss hem.
Jag ska bara ta några sista kast vi vassen som vi fiskat av i några timmar innan, och jodå det suger till i spöt.

Trodde först att det "bara" var en 6-7kg fisk men när den väl kommer upp till ytan och visar sig så är det betydligt större, vi börjar trassla med håven som ligger nerpackad i toften, när den väl är uppe så ska ju den fällas ut och ner i vattnet.
Under tiden (känns som en evighet) så hinner hon vara ungefär överallt, börjar bli rädd att linan ska gå av mot antingen elmotorn som är igång eller stora motorn som är nerfälld.

Vi lyckas efter mycket om och men få in gäddan i håven och då går den jäveln sönder!
Lyfter upp henne i båten och visst tusan är hon stor, känslan som infinner sig är bara glädje!
Måste vara över 10kg säger vi båda, när krokar är lossade och trassel är lösta så väger vi henne, då sätter jag hjärtat i halsgropen när vågen stannar på 9.8kg men kommer snabbt på mig själv att jag fortfarande håller henne i gälen.
När jag väl har släppt taget så stiger vikten en aning och stannar på mäktiga 10750gr och lyckan är total, jag har lyckats med det man suktat efter länge att fånga en gädda över 10kg.

10750gr 118cm grönt guld!

När vi väl släppt tillbaks gäddan och tackat för en trevlig kamp så börjar man förstå vad som hänt, JAG har fångat en insjö-krokodil på 10750gr och mätte in på 118cm trodde aldrig att jag skulle lyckas med detta, inte i denna sjön kan jag lova! 
Men nu har samma sjö levererat både mitt PB på Abborre (1,7kg) och PB på Gädda (10,75kg)

En mycket nöjd herre startade motorn för att bege sig hem efter ca 2.5 timmar på sjön, en herre som har bättrat på sitt förra PB med några kilo och sitt självförtroende med ännu fler kilo.

Bjuder på några bilder till på min trevliga dejt från eftermiddagen.




Kommer att söka en ny dejt med henne innan vintern kommer för hon var riktigt tom i buken så kommer säkert väga något kilo mer innan isarna lägger sig.

Skit fiske på er!!

Kommentarer