Första turen 2014

Nu är den avklarad, årets första fisketur.

Med tanke på att en "normal" vinter så ligger isarna tjocka vid denna tiden, så vi visste inte riktigt var vi skulle söka gäddan nu.

Vi började vid en djupkant som går från 4meter ganska brant ner till 14meter, vi såg väldigt stora stimm med betesfisk.
Kändes som ett säkert kort att köra lite tail och gummi på djupet, detta visade sig vara ganska klokt.
Ganska direkt så var det ett par kraftiga hugg, men alldeles för försiktiga så mina mothugg satt inte riktigt.

Jag fick iallafall känna på hur mitt nya spö kändes vid hugg, men fick inte drilla fisk på det tyvärr.
Det blev att Bft Bandit 7,3" 180gram, jag är väldigt nöjd med detta spö.
Grymt skönt att kasta tunga beten med.

Mina gäddkombos, bft bandit & predator och strikepro & vc pike.

Vi valde efter en stund att åka in på grundare vatten för att prova lyckan.
Ganska direkt så högg det en liten gädda, han måste ha verkligen tagit fart rakt bakifrån, bakre kroken satt i magmunnen på den.

Men där släppte det lite så vi nötte på där ett tag, de gav oss två gäddor i båten och ett gäng väldigt försiktiga hugg.

Vi fortsatte på det spåret i regnet som slog ner över oss, vi avslutade dagen väldigt kalla och blöta, men med totalt tre fisk i båten.

Skönt att inte börja året med en bomrunda iallafall.


Skitfiske på er där ute!
Nu kör vi stenhårt efter gädda!

Kommentarer