Gummibeten

Idag ägnar jag en tanke åt detta underbara bete, som går att variera nästan hur långt som helst.

Jag är ganska ny på detta med gummibeten, jag har fiskat med detta sen i höstas och är väldigt nöjd med resultatet. 
De som jag fiskar med just nu är, Svartzonkers McRubber och Grubb, Wolfcreeks Wolf shad Cwc's Pigg shad samt Rono baits the rocker, dessa tycker jag är klart värda att ge en chans.

Oftast så riggar jag mina beten med shallowskruv och två stinger under buken på betet, och vill jag få ner det lite till så är det väldigt enkelt och snabbt och fästa ett päronsänke i beteslåset.

Här syns det hur jag fäster sänker i beteslåset. (7gram)

En sak jag gillar med McRubbern är att den kommer i två pack så man kan rigga en med jiggskalle och en med shallowskruv, då har man alltid en av varje om andan faller på för riktigt djupa kanter..

Riggad med shallowskruv och stinger.

Riggad med 15grams skalle och stinger.

Till detta fisket använder jag ett spö som passar mig väldigt bra, jag är lite svag för kortare spön så mitt val föll på bft Bandit 7,3' 180gr och på detta satte jag min ambassadeur Predator, en väldigt trevlig kombo tycker jag.

Bft Bandit 7,3' Ambassadeur Predator.

Nu planeras det lite för sommarfiske efter gäddan, kommer bli uteslutande gummi och tailbeten som får följa med ut i båten..

Har ni tips och trix i detta ämne får ni mer är gärna maila mig och ge eran syn på det.


Skitfiske på er alla!







Kommentarer