Länge sedan sist..

Ja precis det är några månader sedan sist jag skrev något här, det har hunnit hända en heldel på fiske fronten.
Vi har varit på fiskemässan i Sthlm, det var en mycket trevlig resa som jag och Per gjorde ihop.
Det var mycket prat om gamla tider, vilket inte är så konstigt när man spenderar X antal timmar i en bil på motorvägen där det inte händer så mycket.
Väl inne på mässas så var det mycket klämma å känna på allt vi hade klurat ut vi "behövde" köpa med oss hem, blev väl inte riktigt som man hade tänkt sig men vi blev väldigt nöjda med våra inköp.

För min del så blev det ny jerkpåk och en laddning med gummibeten, valet föll på ett Bft Roots 6,7' och en laddning med svartzonkers McRubber och wolfcreeks gummi.
Roots 6,7'

Svartzonkers McRubber

Wolfcreeks wolfshad

Nu när man hunnit utvärdera dessa inköp så kan jag bara säga som så att jag är väldigt nöjd på alla sätt, spöt är kanon trevligt att kasta med och minst lika mysigt att drilla gädda på.
Jag valde att sätta min VC Pike rulle på det spöt, vilket blev en kanon kombo.

Jag riggar alla mina gummin med shallowskruv och viktar sedan ner de med päronbly i 7 & 10gr
tycker det funkar kanon, så slipper jag riskera att trassla sönder betet med ryggkrok.

Det har även hunnits med en heldel fiske efter abborre också, det har gett mycket fisk men tyvärr inga ordentliga pjäser att visa upp ännu, men har funnit ett grymt effektivt bete för abborren, Viblure har gett mig väldigt mycket fisk i 5-7hg klassen.

Viblure från Fkp-gear


Ja nu ska jag ställa in siktet på gädda en liten stund, ska försöka fånga lite sommar-gädda på gummi.

Sen finns det en inplanerad flugfiskehelg med Per som ska visa mig hur detta går till, jag är väldigt nyfiken och är säker på att denna fantastiska flugfiskaren ska kunna lära mig att fånga fisk på det viset med.


Skit fiske på er!

(Lovar att skärpa mig med uppdateringar)






Kommentarer