Äntligen dags igen

Var ett tag sedan jag gjorde något inlägg här, men som de flesta märkt så har det kommit en vinter och med den så kommer en period av icke fiskbara vatten (i mina ögon).
Jag är inte så mycket för just vinterfisket så jag går mest och förbereder mig inför vårens fiske nu, det innebär en del surfande efter saker man "behöver" samt fylla på med både stingets och tafsar som går åt under hösten.

Så nu har jag äntligen uppdaterat mig på klädfronten så man klarar av både kylan och vätan, ofta där det skiter sig när man är ute tidigt på våren och sent på hösten.
Antingen blir man blöt som en katt och börjar frysa eller så fryser man helt enkelt bara röven av sig när man är ute på sjön långa timmar.

Jag har sökt och läst en hel del om olika ställ som skulle passa både på sjön och hemma om man är ute och leker med pojken eller en lång höstpromenad.
Mitt val föll på Geoff Anderson till slut efter mycket läsande av recensioner på olika forum, har även ställt frågan till några som använder detta ställ.

Så detta kommer ni se mig i under vårens fiske.
                                                   

Nu efter att provat det under några veckor så känns det kanon, både varit ute i snön och åkt snowracer och även suttit en dag på sjön med pimpelspöt i handen, inte en gång har jag frusit eller blivit blöt in på kroppen.
Det stora testet blir när vårens fiske drar igång och regnet dånar ner över mig, ser fram emot detta med spänning.

Ja vad har man mer hunnit med under denna period när snön legat tung, det har blivit lite uppdatering i lådorna som sig bör, har även läst om lite andra metoder för gädda som kommer provas i år.

Det kommer bli ett spännande fiskeår 2015 tror jag.

Skitfiske på er alla där ute!





Kommentarer