Ekolodsutbildning check.

Har varit på utbildning med Bo Hall om ekolod två kvällar denna veckan, önskar att det vore längre då det är ett ämne som känns oändligt.

Det man fick med sig från dessa kvällar kommer jag ha otrolig nytta av i mitt fiske.

Kommer inte gå in på vad vi gick igenom för då kommer detta inlägg bli väldigt långt, kan säga som så att det blev många AHA-upplevelser och "vad-fan-har-jag-hållt-på-med" nu när man har förståelse för hur man ska ställa in och vad för att se en bild som ger informationen man behöver och vill se.

Får ni möjligheten så ta den för det är otroligt nyttigt att veta hur det funkar i olika situationer och vad det faktiskt är vi ser på våra lod ute på sjön.

Nu längtar iallafall jag otroligt mycket efter fritt vatten så man både kan fiska och göra alla inställningar och förstå vad jag ser under mig..

Men steget kommer allt närmare för i helgen blir det service på motorn och båten ska poleras så det bara är att ge sig ut så fort isarna släpper..

Skitfiske på er alla så ses vi på sportfiskemässan!







Kommentarer