Gös blev till Abborre

Ja så blev det idag.

Jag tänkte jag skulle ut och försöka lura upp en och annan gös, jag är ingen direkt duktig gösfiskare men vill gärna lära mig att bemästra detta så man kan jaga upp en och annan matfirre ibland.

Så jag gav mig ut och sökte bottenekon som jag kunde sänka ner min vertikaljigg på och se om man lyckades lura någon.
Sagt och gjort jag fann några fina ekon som jag började fiska på, satt nog och provade detta i någon timme med inget vidare resultat.

Om det är gös låter jag vara osagt men fina bågar gav de iallafall.

Provade nog de flesta jiggar jag har för gös men bara enstaka pet på grejerna gjorde att jag snabbt valde att ta en paus och åka till en plats där jag tidigare tagit fina abborrar.

Väl på plats så laddar jag med 5 gramsskalle och en löjfärgad jigg (kommer dock ej ihåg fabrikatet) lägger några kast och smack i backen vilket abborrerace jag fick vara med om under nästan två timmar, gösen glömdes snabbt bort och mitt fokus föll på dessa randiga riddare.


Blev dock inte så många bilder på fångsterna för jag ville hålla igång det stimm jag råkade störa.
Men jag lyfte någonstans mellan 25-30 abborrar i klassen 200-500 gram och jag var mer än nöjd med detta fisket trots utebliven gös.

Kan passa på att tipsa om en kanon kombo för detta fisket, lite smygreklam men det bjuder jag på idag.

Bft 7' -20gr jigger microwave samt en Abu sorön stx-20

En underbar kombo som verkligen ger den känslan man önskar vid detta fisket, toppen är verkligen super känslig och varje pet på jiggen känns som en stöt i handen.
Så söker ni ett set för abborre så köp detta, iallafall spöt rulle får man välja efter sin egen smak.

Idag blev det ingen gös för mig men dock så fick jag uppleva ett fantastisk roligt abborrfiske så jag är mer än nöjd med dagens fiske.

Skitfiske på er alla och ut och jaga abborre NU!




Kommentarer