Mitt semesterfiske 2015

Tänkte dela med mig utav mitt fiske jag haft under de fyra veckor semester jag hade i år.

Jag trodde att det skulle bli betydligt mycket mer fiske under semsetern men det hoppas man ju alltid på iof, det blev några turer iallafall och dessa var oftast på hemmaplan, vill säga Sjön Innaren som bara ligger ett stenkast från huset.

Jag ställde tidigt in siktet på abborren som jag vet att det finns stora exemplar av i denna sjö, jigg är det som gäller för min del när det vankas abborre, vilket faktiskt har givit mig ett väldigt roligt fiske under semestern.
Tyvärr så har det inte klivit på någon över kilot men snittet har legat relativt högt med tanken på att jag inte gjort denna typ av satsning på Innaren, blivit en och annan runt 500gr och väldigt många mellan 100-400gr vilket är sjukt kul med rätt utrustning.

De är väldigt vackra våra randiga riddare vi har i våra sjöar å vattendrag.

Typiskt nog så finns, eller rättare sagt har det inte funnits något sjökort över denna sjö, tills nu i år då en duktig man med mycket fritid lagt ett enorm stort arbete på att scanna hela sjön.
Så nu finns det att köpa ett papperskort över hela sjön, finns på G&B i Rottne.

Jag träffade honom vid båtrampen efter en dag på sjön och började snacka lite om sjön mm och sen kom min fina fråga lite snabbt, Går det att få köpa ett digitalt sjökort av dig? Svaret blev: Ja självklart går det att lösa.
Så nu öppnades en helt ny värld över mitt hemmavatten, kan säga att man haft ganska fel och även fått fel info när man hört sig för ang hur sjön ser ut under ytan.

Här syns lite av sjökortet, går även att köra 2D så man får de gamla "vanliga" utseendet.

Så nu skall det jagas fisk på ett helt annat vis än tidigare i sjön.
Kan meddela att sjökortet är väldigt bra och stämmer sjukt bra med verkligheten, jag är mycket nöjd efter att varit ute och prov åkt efter sjökortet.

Det har även hunnits med en tur ner till Blekinge för lite gäddfiske med Team M.A.D fishing men där är det inte mycket att skryta om med den turen, vi hade en mycket trevlig dag (som vanligt) men mycket skratt i båten och en å annan skönsång under dagen.

Vi lyckades jaga upp två ynka gäddor (inte ens värda ett foto) så vi inväntar vad hösten har att erbjuda istället och lägger fokus på annat fram tills dess.

Kommer lite nytt godis till båten inom någon dag, då laddar vi för ett nytt inlägg om detta.


Sen laddar vi för en höst med både abborre och gädda.

Skitfiske på er alla där ute!






Kommentarer