Snart kommer våren

Ja nu ser man ljuset i tunneln ang våren.

Laddar för fullt nu inför sportfiskemässan som igår håller till på Kistamässan i Sthlm, jag och Pär åker upp tidigt på fredagen för att strosa runt några timmar innan det är dags för premiär visning av freewaters nya rulle "Alaska Big pikes and adventures", kommer bli en grym helg i gott sällskap.

Ja annars har det faktiskt inte hänt så jätte mycket på fiske fronten, har kört en hårdrensning i lådorna bland beten mm, kommer ladda upp med nytt nu under våren då min satsning för året kommer bli en heldel på pelagiskt spinnfiske efter gäddan.
Ska även sägas att det blir en satsning på att försöka sig på nytt PB på abborre, nuvarande ligger på 1,7kg så blir nog en hård kamp om nytt pers där.

Givetvis kommer året kantas av diverse annat fiske, så som torsken och gösen i första hand.
Mamma det finns mycket planer för fiskeåret 2014 kan man säga, blir nöjd om jag kommer halvvägs genom mina idéer.

Men först så ska det bli skönt och fantastiskt kul att åka upp till Sthlm och dra av startskottet inför fisket detta året, så ser ni oss två lätt förvirrade herrar från Småland på mässan så skrik till, alltid kul att träffa likasinnade galningar.

Så nu ska jag återgå till att läsa Napp och Nytt 2014 och fortsätta planera mitt fiske.


Skitfiske på er där ute!



Kommentarer